BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Bilimleri Enstitüsü

 

2015 YILI TAMAMLANAN TEZLER

2015 YILI TAMAMLANAN TEZLER

 

 

Ad - Soyad

 

Tezin Adı

 

Alper Tok

Divânu Lugâti’t – Türk’te Yer Alan Yabancılara Türkçe Öğretimi Unsurları

Fatma Kaya

Ortaokul Türkçe Derslerinde Kullanılan Kurmaca Metinlerde Çatışma Öğesi

Sevgi Gürses Kürçe

Endüstri Meslek Liselerinde Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Çatışma Yönetim Stilleri: Ankara Örneği

Gözde Güzel

Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Sözcük Öğretiminin Yaratıcı Dil Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi

Aral Gence Öztürk

Divânu Lugâti’t – Türk’te Yer Alan Atasözlerinin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımına Katkısı Üzerine bir Değerlendirme

Öznur Lafçı Aksoy

Ortaokul Türkçe Derslerinde Anlatım Türlerinin Yeri, Önemi ve İşlevleri

Tuğba Kahraman

Türk Edebiyatının Hayalperest Çocuğu Fantastik Edebiyatın Ortaokul (5,6,7,8) Sınıflar Türkçe Ders Kitaplarına Yansıması

Müzeyyen Rengin Oktay

Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Metin Altı Sorularının Bloom Taksonomisi’ndeki Bilişsel Düzeyler Açısından İncelenmesi

Berfin Akıl

Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Matematik Başarısına, Matematiğe Karşı Tutumuna ve Üst Bilişsel Becerilerine Etkisi

Tuğba Özok

Ahmet Rasim’in Yeni Usul Muhtasar Sarf-ı Türki Eseri (1907) ile İlköğretim İkinci Kademe Yeni Türkçe Ders Programının (2006) Karşılaştırması Üzerine Bir Çalışma

Berivan Karaaslan

Doğal Sayıların Tarihsel Gelişimi ve İlköğretim Matematik Programındaki Doğal Sayıların Öğretimi ile Karşılaştırılması

Büşra Kılınçarslan

Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerine Geometrik Cisimlerin Öğretilmesinde Farkındalık Uyandırılmasının Başarıya Etkisi

Özkan Özbay

Öğretim Yönetim Sistemi Üzerinde Üniversite (Lisans) Düzeyindeki Öğrenci Hareketliliğinin Veri Madenciliği Yöntemleriyle Analizi

Aynur Arhan

Türkçe Öğrenen Mısırlı Öğrencilerin Yazılı Anlatımında  Yaptıkları Ad Durum Eki Yanlışları

Yiğit Kurt

Süleyman Şevket’in Kavaid-i Tahrir Adlı Eserinde Yazma Eğitimi ve Günümüz Türkçe Yazma Eğitimi ile Karşılaştırılması

Hayriye Binnur Orçanlı

Bilgisayar Destekli Geometri Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarısına Etkisi